رد شدن به محتوای اصلی

نگاهي به سومين روز نمايشگاه ايران تلكام

سومين روز از دهمين نمايشگاه بين‌المللي صنايع مخابرات، ارتباطات و تكنولوژي اطلاع‌رساني (ايران تلكام) در حالي به كارش پايان داد كه مبلغ هزار توماني براي ورود به نمايشگاه حذف شده و بازديدكنندگان مي‌توانستند به صورت رايگان وارد شوند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، تعداد بازديدكنندگان نمايشگاه در روز سوم مناسب به نظر مي‌رسيد كه به گفته برخي از غرفه‌داران با توجه به اين كه تلكام امسال از نمايشگاه الكامپ تفكيك شده ميزان بازديدكنندگان تخصصي در حوزه مخابرات و ارتباطات بسيار افزايش يافته است.

به گفته يكي از غرفه‌داران سال گذشته از همه قشر بازديدكننده‌ به نمايشگاه مي‌آمدند و با مراجعه به غرفه‌هاي تلكام موضوعات غيرمرتبط مثل اين كه سي‌دي براي فروش مي‌خواستند و يا درخواست كارت اينترنت را مطرح مي‌كردند كه طبيعتا پاسخ به هر بازديدكننده‌اي زمان زيادي را مي‌برد.

شايد اين موضوع كه در ستاد خبري نمايشگاه صنايع مخابرات، ارتباطات و تكنولوژي اطلاع‌رساني امكانات حداقلي مثل خط تلفن و يا رايانه براي خبرنگاران مستقر در نمايشگاه جهت ارسال اخبار و گزارش‌ها وجود ندارد جالب توجه باشد.

در تلكام امسال فقط عنواني از ستاد خبري وجود داشته و كسي مسوول و پاسخگوي خبرنگاران نيست و آن‌ها از غرفه‌ي سازمان‌هاي دولتي براي نوشتن خبر و يا اينترنت استفاده مي‌كنند.

امروز همچنين نشست خبري مديرعامل شركت مخابرات ايران و علي مطهري - نماينده مجلس كه قرار بود در سالن كنفرانس شماره دو برگزار شود كنسل شد.

امسال نماينده رسمي تلفن‌هاي همراه HTC در طول برگزاري نمايشگاه‌ نرم‌افزار موقعيت‌يابي و مسيريابي ماهواره‌يي را با نسخه‌ جديد و امكانات نو براي بازديدكنندگاني كه از اين نوع تلفن همراه استفاده مي‌كنند به‌صورت رايگان نصب و راه‌اندازي مي‌كند.

مدير عامل يكي از شركت‌ها هم از عرضه وايمكس - اينترنت بي‌سيم پرسرعت - اين شركت تا حدود 10 روز آينده خبر داد و گفت: تمامي فعاليت‌هاي اين اپراتور تحت نظارت رگولاتوري خواهد بود و كليه عمليات با مجوز سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي انجام مي‌شود ولي فعلا تعرفه مشخصي براي هر سرويس به سازمان پيشنهاد نداده‌ايم.

اما سرويس‌هاي تبليغاتي مكان محور از طريق بلوتوث يكي ديگر از موارد به نمايش درآمده در تلكام است كه قابل استفاده در شعب بانك، مراكز تجاري و خريد، فروشگاه‌ها، ايستگاه‌هاي مترو، قطار، اتوبوس و ديگر اماكن عمومي است و بنا بر اعلام امكان ارسال كارت ويزيت، بازي و فايل‌هاي صوتي و تصويري را بدون نياز به رايانه و نرم‌افزار را فراهم مي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، همراه اول از امروز سرويس موبايل‌نيوز را براي بازديدكنندگان متقاضي اين سرويس فعال ‌كرد؛ متقاضيان بايد سرويس MMS را در گوشي خود فعال كرده باشند تا بتوانند اين سرويس را داشته باشند كه البته استفاده از اين سرويس فقط براي امروز و فردا در نمايشگاه تلكام برقرار است؛ طي دو روز گذشته هم موبايل‌نيوز فقط براي اصحاب رسانه يا مديران مربوطه فعال‌سازي مي‌شد.

انتهاي پيام

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

چارلی چاپلین

کمتر کسی پیدا می شود که نامه تاریخی چارلی چاپلین به دخترش را نخوانده باشد . نامه ای که در کشور ما سی سال دست به دست می چرخد . در مراسم رسمی و نیمه رسمی بارها از پشت میکروفن خوانده شد و مردم کوچه و بازار با هر بار خواندن آن به یاد لبخند غمگین چاپلین افتادند که جهانی از معنا در خود داشت . اگر بعد از این همه سال به شما بگویند این نامه جعلی است چه می گویید ؟؟! لابد عصبانی می شوید و از سادگی خود خنده تان می گیرد . حالا اگر بگویند نویسنده واقعی این نامه سی سال است که فریاد می زند این نامه را من نوشتم نه چاپلین و کسی باور نمی کند چه حالی بهتان دست می دهد ؟ فکر می کنید واقعیت دارد ؟ خیلی ها مثل شما سی سال است که به فرج ا… صبا نویسنده واقعی این نامه همین را می گویند : واقعیت ندارد این نامه واقعی است !!!!! فرج ا… صبا نویسنده و روزنامه نگار کهنه کاری است . او سالها در عرصه مطبوعات فعالیت داشته و امروز دیگر از پیشکسوتان این عرصه به شمار می آید . ………. ماجرا برمی گردد به یک روز غروب در تحریریه مجله روشنفکر . فرج ا… صبا اینطور می گوید : ” سی و چند سال پیش در مجله روشنفکر تصمیم گرفت

جزیره ابوموسی

جنوبی ‌ترین جزیره ایرانی آبهای خلیج ‌فارس، جزیره ابوموسی است. این جزیره در 222 کیلومتری بندرعباس و هم‌ چنین در 75 کیلومتری بندر لنگه واقع شده است. جزیره ابوموسی یکی از چهارده جزیره استان هرمزگان است که بیشترین فاصله از سواحل ایرانی خلیج فارس را دارد و طول و عرض آن درحدود 5 / 4 کیلومتر است. شهر ابوموسی مرکز جزیره ابوموسی می‌باشد. ارتفاع آن از سطح دریا 46 متر و مساحت آن دو و دو دهم کیلومتر مربع است. جزیره ابوموسی نزدیک ‌ترین پهنه خشکی از خاک ایران به خط استوا است که‌ آب و هوای مرطوب و گرم‌تری دارد. این جزیره فاقد آب و اراضی مناسب کشاورزی است؛ ولی کشت و زرع محدودی در آن صورت می‌گیرد و بیشتر مردم بومی محل به صید ماهی اشتغال دارند. این جزیره یکی از مراکز صدور نفت خام کشور است که با ظرفیتی قابل توجه فعالیت می‌کند. وسعت شهرستان ابوموسی 8 / 68 کیلومتر مربع است که مشتمل بر جزایر ابوموسی (با 12 کیلومتر مربع)، جزیره تنب‌ بزرگ (با 3/10 کیلومتر مربع) تنب کوچک (با 5/1 کیلومتر مربع)، سیری (با 3/17 دهم) کیلومتر مربع، فرور بزرگ (با 2/26کیلومتر مربع) و فرور کوچک (با 5/1 کیلومتر مربع) می‌باشد.

فرازی دیگر

ارد بزرگ می گوید : می گویند رسیدن به آرامش هدف است باید گفت آرامش تختگاه نوک کوه است آیا کوهنورد همیشه بر آن خواهد ماند ؟ بیشتر زمان زندگی او در کوهپایه و دامنه می گذرد به امید رسیدن به آرامشی اندک و دوباره نهیب دل و دلدادگی به فرازی دیگر . ارد بزرگ می گوید : ابلهان در سرزمین های کوچک همواره سنگ کشورهای بزرگ را به سینه می زنند و هم میهنان خویش را تشویق به بخشش میهن و ناموس خود می کنند . ارد بزرگ می گوید : آنهایی که از زادگاه خود می روند تا رشد کنند با سپری شدن روزگار می فهمند بزرگترین گنج زندگی را از دست داده اند و آن زادگاه و میهن است . ارد بزرگ می گوید : برآزندگان و ترس از نیستی؟! آرمان آنها نیستی برای هستی میهن است. ارد بزرگ می گوید : آنگاه که آزادی فدای میهن پرستی می شود و وارون بر این میهن پرستی فدای چیزهای دیگر ، کشور رو به پلشدی می گرایید و درد . ارد بزرگ می گوید : آنکه مدام از کمبودها و ناراستی های زندگی خویش سخن می گوید دوست خوبی برای